awesomebitch

2010-07-17
23:53:55

gästblogg- älskling skriver.

Tjaaah, Simon här!
Älsklingen bad mig skriva något i hennes blogg, och jag med min dåliga fantasi kom ju inte på nått ;p hon sa att jag kunde skriva om något jag gillar att göra.
så jag väljer väl skejt då. för dom som är intresserade av det xd.

Aah. jag har skejtat i typ 2 år och har fastnat för det helt.
så sjukt kul o alltid lika kul när man klarar något nytt trick :)

Vet inte riktigt vad jag ska skriva så jag radar upp lite trick
som jag kan, och kan förklara hur man gör dom.

 Ollie
Ollien genomförs genom att åkaren med bakfoten trycker ner bakdelen 
och får brädan att hoppa upp i luften.

Ollie 180
samma sak som vanliga ollie fast precis när du får upp brädan i luften
ska du vrida dig åt sidan så att du och brädan roterar 180 grader.




pop shuvit
Först gör du en ollie. Och precis när brädan lämnar marken trycker 
du ner bakfoten och drar den bakåt. samtidigt så drar du framfoten framåt.
Så att brädan roterar 180 grader.



 casper
Man har brädan upp och ner, och står med en fot över och en under.
Sen ska du flippa över den och ställa dig på den.



 kickflip
Först gör du en ollie och samtidigt drar du framfoten åt sidan så att
brädan roterar ett helt varv åt sidan.
 

 varial kickflip
 Först gör du en kickflip och nu när ni läst vad det är så behöver jag inte förklara.
Samtidigt som du gör en kickflip drar du framfoten framåt så att brädan
roterar 180 grader också.



Det där var bara en liten del av det jag lärt mig.
men om ni gillade det så kanske jag kan göra en fortsättning någon gång. (:

Kommentarer:
#1: Jocke

De är bra simon! du borde ju göra din egna blogg ;)

2010-07-17 @ 23:55:57
#2: Jahara

Håller med föregående. Det finns inte många skejtbloggar, inte stora iaf. Det vore grymt. Och lite grymma klipp samt bilder till det!

2010-07-21 @ 12:33:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: